Τον Φεβρουάριο του 2012, δηλαδή σε σε δύο χρόνια από σήμερα έρχεται η μεγάλη στιγμή για την παγκόσμια, ευρωπαϊκή και ελληνική κατ’επέκταση αεροναυπηγική βιομηχανία: Σύμφωνα με όσα αποφασίστηκαν από την ομάδα των έξι κρατών (Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Ελβετία και Σουηδία) που συμμετέχουν στην ανάπτυξή του, το πρώτο ευρωπαϊκό, απόλυτα stealth, Μη-επανδρωμένο Εναέριο Όχημα Μάχης (UCAV), το NEURON (nEUROn) σε εικοσιτέσσερις μήνες θα κάνει την πρώτη του πτήση.
Το αεροσκάφος που υπόσχεται να αλλάξει το τρόπο μάχης στους αιθέρες βρίσκεται σε πλήρη αναπτυξιακή εξέλιξη και σε δύο χρόνια το πρωτότυπο θα είναι έτοιμο για απογείωση και την έναρξη εντατικών πτητικών δοκιμών που θα οδηγήσουν μέχρι το 2015 στην έναρξη παραγωγής του, αν κάτι τέτοιο αποφασιστεί από τους εταίρους του προγράμματος.
Πάντως η ελληνικό Πολεμική Αεροπορία στο Δεκαπενταετές Εξοπλιστικό Πρόγραμμα (ΔΕΣΕΣ) 2005-2020, έχει περιλάβει την απόκτηση 150 UCAV!
Το αεροσκάφος που υπόσχεται να αλλάξει το τρόπο μάχης στους αιθέρες βρίσκεται σε πλήρη αναπτυξιακή εξέλιξη και σε δύο χρόνια το πρωτότυπο θα είναι έτοιμο για απογείωση και την έναρξη εντατικών πτητικών δοκιμών που θα οδηγήσουν μέχρι το 2015 στην έναρξη παραγωγής του, αν κάτι τέτοιο αποφασιστεί από τους εταίρους του προγράμματος.
Πάντως η ελληνικό Πολεμική Αεροπορία στο Δεκαπενταετές Εξοπλιστικό Πρόγραμμα (ΔΕΣΕΣ) 2005-2020, έχει περιλάβει την απόκτηση 150 UCAV!
Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία που συμμετέχει στην κατασκευή του έχει ήδη παραδώσει στην Dassault Aviation που συμμετέχει για λογαριασμό της Γαλλίας το πρώτο από τα τρία πρωτότυπα του Συστήματος Εξαγωγής Καυσαερίων (ακροφυσίου) για το nEUROn. Κατά την ανακοίνωση, η ΕΑΒ σχεδίασε και κατασκεύασε το ακροφύσιο
Η ΕΑΒ συμμετέχει από το 2005 στο πρόγραμμα nEUROn, για την ανάπτυξη και κατασκευή του UCAV σε επίπεδο πρωτότυπου, αναλαμβάνοντας να σχεδιάσει και να κατασκευάσει:
Η ΕΑΒ συμμετέχει από το 2005 στο πρόγραμμα nEUROn, για την ανάπτυξη και κατασκευή του UCAV σε επίπεδο πρωτότυπου, αναλαμβάνοντας να σχεδιάσει και να κατασκευάσει:
• Το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων, το οποίο αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του αεροσκάφους.
• Το οπίσθιο τμήμα της ατράκτου.
• Τον πίνακα ελέγχου ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους προ της πτήσης.
Στην ανάπτυξη του nEUROn συμμετέχουν 6 κράτη -Γαλλία, Σουηδία, Ιταλία, Ισπανία, Ελβετία, Ελλάδα- τα οποία χρηματοδοτούν το πρόγραμμα. Σε βιομηχανικό επίπεδο την ευθύνη συντονισμού και διαχείρισης του προγράμματος ανέλαβε η γαλλική Dassault, ενώ συμμετέχουν η σουηδική SAAB, η ιταλική Alenia, ο ισπανικός κλάδος EADS-CASA της πολυεθνικής εταιρείας, η ελβετική RUAG και η ΕΑΒ.
Το NEURON θα μπορεί να μεταφέρει αρχικά μέχρι δύο GLB βόμβες, πετώντας με υψηλή υποηχητική ταχύτητα λίγα μέτρα πάνω από το έδαφος με μικρό όγκο και απόλυτα stealth χαρακτηριστικά, αλλά και βαμμένο με ειδική βαφή απορρόφησης της ακτινοβολίας των radar.
Το NEURON θα μπορεί να μεταφέρει αρχικά μέχρι δύο GLB βόμβες, πετώντας με υψηλή υποηχητική ταχύτητα λίγα μέτρα πάνω από το έδαφος με μικρό όγκο και απόλυτα stealth χαρακτηριστικά, αλλά και βαμμένο με ειδική βαφή απορρόφησης της ακτινοβολίας των radar.
Εκτός από τα μοναδικά επχειρησιακά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους μπορεί να επιχειρεί στις πιο δύσκολες αποστολές, όπως καταστολή αεράμυνας (SEAD) χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απώλειας του χειριστή, ενώ το κόστος του είναι κλάσμα του κόστους των σύγχρονων μαχητικών.
General characteristics
Crew: 0
Length: 9.5 m (31 ft 2 in)
Wingspan: 12.5 m (41 ft 0 in)
Gross weight: 6,000 kg (13,000 lb)
Crew: 0
Length: 9.5 m (31 ft 2 in)
Wingspan: 12.5 m (41 ft 0 in)
Gross weight: 6,000 kg (13,000 lb)
Performance
Maximum speed: Mach 0.8
Maximum speed: Mach 0.8
Armament
Dual bomb bay
Guided armaments carriage and firing abilities
Dual bomb bay
Guided armaments carriage and firing abilities
Πηγή: Defencenet
18/03/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου