Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

ΕΜΠΑΕ 2011-2015: εκσυγχρονισμός Mirage 2000 & F-16 - Εκτός προγράμματος τα Block 30

"Velos" viper

Με συνολικό κονδύλι 818,72 εκατ. ευρώ, στο νέο ΕΜΠΑΕ 2011-2015, δύο σημαντικά προγράμματα, αυτό του εκσυγχρονισμού των μαχητικών Mirage 2000EGM/BGM και των μαχητικών F-16C/D των Blocks 50 και 52+ παίρνουν δύο θέσεις στις είκοσι πρώτες προτεραιότητες της Π.Α., αλλά και πάλι πίσω από το πρόγραμμα της απόκτησης του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους. Αυτό που διαφοροποιεί την κατάσταση σε σχέση με το προηγούμενο ΕΜΠΑΕ είναι το μειωμένο κονδύλι, αφού το προηγούμενο έφτανε το 1,3 δις. ευρώ, αλλά και ο διαχωρισμός των δύο προγραμμάτων με τα Mirage 2000 τα προηγούνται των F-16 σε προτεραιότητα κατά μία θέση (14 έναντι 15).

Επίσης είναι σαφές ότι εξαιρούνται τα 32 F-16 του Block 30 για τα οποία υπάρχει πρόταση υπηρεσιακών παραγόντων να πωληθούν στο εξωτερικό, από την στιγμή που επιτέλους υπάρξει εγχώριο νομικό πλαίσιο που να επιτρέπει κάτι τέτοιο.

Το ποσό που έχει προβλεφθεί για τον εκσυγχρονισμό των Mirage 2000 ανέρχεται σε 360.360.000 ευρώ και για τα F-16, 458.360.000 ευρώ. Η σημαντική διαφορά κόστους εκσυγχρονισμού ανά αεροσκάφος που υπάρχει για τα 21 Mirage 2000 σε σχέση με τα σχεδόν πενταπλάσια F-16, έχει να κάνει με την περιορισμένη έκταση της αναβάθμισης των F-16 Block 52+, αφού πρακτικά μιλάμε για εργασία ομογενοποίησης με τα F-16 Adv, όσο και με το υψηλό κόστος που απαιτείται από γαλλικής πλευράς για τα Mirage 2000.

Πάντως δεν αποκλείεται δεδομένης και της απροθυμίας της κατασκευάστριας εταιρείας Dassault (η οποία κρίνει ότι έχει παρέλθει χρονικά η ευκαιρία εκσυγχρονισμού των Mirage 2000 έτσι ώστε να υπάρχει αποτελεσματική σχέση αξίας/αποτελέσματος του προγράμματος) το κονδύλι για τα γαλλικής κατασκευής αεροσκάφη να οδεύσει σε κάποιο άλλο πρόγραμμα όπως αυτό του Νέου Μαχητικού.

Σε ότι αφορά το τελευταίο, κυβερνητικές πηγές του υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σχολιάζοντας το δημοσίευμα του defencenet.gr για αριθμό προτεραιότητας «12», ανέφεραν ότι «Πρακτικά το πρόγραμμα ως κύριο έχει προτεραιότητα «2» μετά τα 15 ελικόπτερα SAR που βρίσκονται στην θέση «8». Απλώς δεν μπορούν να προηγούνται οι μελλοντικές αγορές της ανάγκης για ύπαρξη υψηλών διαθεσιμοτήτων και αυτό περιγράφει το νέο ΕΜΠΑΕ που τοποθετεί τα έργα υποδομών και εξασφάλισης οπλισμού σε υψηλές προτεραιότητες επάνω από το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος».

Πηγή: Defencenet

23-06-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου